Preparációk

2009.08.31. 13:24

Ha az ember Londonba utazik egy évre, elég sok mindent el kell intézni előre. Iratok, utazás, szállás, munka, valamint célszerű, ha itthon sem hagysz sok elvarratlan szálat. Mivel gyakorlatilag akkor mész ki, amikor akarsz, ilyenkor hajlamos az ember ezeket a dolgokat tologatni. Ezért nekem az első dolgom az volt, hogy megnéztem, mikorra lehet a legolcsóbban jegyet venni Londonba, csak oda, és azt rögtön meg is vettem. (Mellesleg EasyJet, szeptember 9., 28 ezer.)

A szállás a másik fontos dolog. Az egyik haverom, aki tavaly kint töltött így 8 hónapot Londonban (mellesleg egy elég jó Budapest-Lonond-Reykjavik blogot ír, lásd oldalt) ajánlotta a Gumtree.com-ot. Ez egy londoni szállás-kereső, apróhirdető oldal, ami elég praktikus. Ilyenkor szeptemberre a legkönnyebb szállást találni, mivel a nyaralók most mennek haza, és ekkor érkeznek vissza a diákok a városban. Így nekem is elég hamar sikerült szállást találnom, az első arc, aki válaszolt a jelentkezésemre egy 21 éves új-zélandi srác, akiknek a 2-es Zóna (metró) határában van egy nagy házuk, benne pedig csak hozzánk hasonló huszonéves utazók/diákok a világ minden tájáról. Lesz ott lengyel, ír, litván, ausztrál, és ki tudja még milyen náció. A srácnak a Facebook adatlapján van egy külön mappa a házról, a címe sokatmondóan Villa Thrash. Feltöltöttem én is pár képet, hogy lássátok, miből élünk:)

Munkát szerezni itthonról elég nehéz. Megcsináltam az angol típusú CV-met, és beadtam vagy 6 londoni munkaügynökségnek, meg jelentkeztem is csomó munkára, de az egyetlen, akik visszahívtak interjúra, az valami Innovation Marketing nevű cég, remélhetőleg nem valami multi-level marketing hülyeség lesz. Mindenesetre elmegyek, megnézem azt az interjút, aztán meglátjuk. Valójában bármit megcsinálok addig, amíg nem találok valami szimpatikusabbat.

Az irtokat elintézni volt a legtöbb idő, új személyi, új útlevél, európai egészség-biztosítási kártya, nemzetközi diák, stb. A hivatali bürokrácia szakértője lettem a végére.

Amúgy így felsorolva lehet, hogy ez sok mindennek tűnik, de ha belegondoltok, még így is úgy megyek ki, hogy nem hogy a reptéren nem fog senki se várni, de a 7 millió lakóból 5 embert ha ismerek.

A bejegyzés trackback címe:

https://londontown.blog.hu/api/trackback/id/tr661350629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása