Struggle 2.0

2009.10.07. 18:22

Nagy dilemmában vagyok, valószínűleg ezért is érzem naponta többször szükségét, hogy megosszam minél több emberrel az életemet. Talán ez lesz egyébként az eddigi legtanulságosabb post is egyben. Összegezzük tehát az elmúlt egy hónapot:

Nagy lelkesedéssel és szilárd(nak hitt) elhatározással jöttem Londonba, hogy kicsit kiszakadjak a komfort-zónámból, új embereket ismerjek meg és megtapasztaljam az életnek egy másik oldalát. Erre persze nem lehet felkészülni otthon a nappalidban, ezt utólag már jól látom. Az eredeti elhatározás szerint most egy évig nem is akarok hallani az orvosságról, elég lesz az elkövetkező 50 év belőle.

Egy hónapja küzdök a munkaerőpiacon a felszínen maradásért, legalább 50 darab, legnagyobbrészt fals információkat tartalmazó CV-t osztottam szét mire sikerült egy olyan munkahelyet találnom, ami se nincs jó környéken (Harlesden a gettó, lássuk be), se nem kellemes. Őszintén bevallom, nem szeretek itt dolgozni, mert gyakorlatilag senki sincs, akivel lenne bennünk bármi közös, a főnökömről pedig ne is beszéljünk, plusz még csak nem is tudok itt eleget dolgozni ahhoz, hogy rendesen eltartsam magam.

DJ-ként őszintén szólva nehezen hiszem, hogy megélnék, ha sikerül összehoznom 1-2 giget, akkor már büszke leszek magamra, mert játszottam Londonban. Persze most nekiállhatok újra bartender melót keresni valahol részmunkaidőben emellé, ezt még nem döntöttem el. Van azonban egy másik lehetőség is, az ún. healthcare assistant. Ez gyakorlatilag a segéd-nővérrel egyenlő, bár ne úgy képzeljétek, mint magyar viszonylatokban, itt a nővér gyakorlatilag egy szinten van az orvossal. Ehhez az asszisztensséghez nem kell különösebb kvalifikáció és én már elég sok időt töltöttem kórházakban plusz orvosnak készülök, tehát valószínűleg örömmel alkalmaznának. A munka maga feleannyira se embertelen, mint a csaposság, kétszer olyan jól van fizetve és ha valami ügynökségnek dolgozol, akkor ráadásul csak azokon a napokon, amikor te akarsz.

Ez tehát a dilemmám. Egyik oldalról azért jöttem Londonba, hogy olyan emberekkel találkozzam és olyan környezetben legyek, amit amúgy az orvosi karrieremmel elkerülnék, hogy kicsit megmártozzam a valódi életben. Másik oldalról viszont itt van nagyon sok arc a Villákban, akik bárokban dolgoznak meg építkezéseken és az nem kérdés, hogy ők mit tennének az én helyemben. Sőt, lássuk be, én elég béna bartender vagy szobafestő vagyok/lennék, ellenben egy klinikán elég otthonosan mozgok. A kérdés tehát hogy megéri-e végigszenvedni x hónapot egy olyan munkával, amit nem szeretek és nem vagyok benne jó, vagy inkább valami olyat csinálni, amiben jó vagyok és még van is miből jól éreznem magam. És akármilyen demagóg is volt ez az utolsó kérdés, én mégsem vagyok biztos a válaszban.

Szerző: Abu

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://londontown.blog.hu/api/trackback/id/tr311434607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

/kontra 2009.10.08. 01:03:22

Szia!

Már régóta szeretnék neked írni egy mailt, de úgy tűnik ez még várat magára. Szerintem ne félj attól, hogy health care assistant vagy mi az isten legyél. Ezzel még ugyanott, ugyanazok között az emberek között fogsz lakni, ugyanolyan sorsokat ismersz meg, max nem a kocsmában, hanem máshol. Ez nem az a dolog, ami meggátol abban, hogy új tapasztalatokat szerezz és hogy kiszakadj az eddigi környezetedből. Nagyon jól hangzik ez az állás az eddigiekhez képest, és ahogy én látom innen, hosszú távon ez a legjobb opciód. Ha közben akad más, akkor még mindig bármikor válthatsz! Az elsődleges prioritás az az, hogy megéljél valamiből és emellett legyen időd arra is, hogy kikapcsolódj és embereket ismerj meg. Ezzel a melóval több időt tölthetsz egy adott emberrel, mintha csapos lennél, ráadásul nem is annyira embertelen. Le akarod húzni valahogyan azt az egy évet, és ahhoz kell a lóvé. Neked is jobb olyan környezetben dolgozni, ahol sikerélményed van, nem?

sandoraranka 2009.10.08. 12:30:21

egyet értek az előttem lévő véleményével.fel a fejjel!

Schocex 2009.10.12. 16:05:33

hát haver asszem ezt hívják sorsnak... (take the job)

karatemarci 2009.10.13. 20:35:34

sztem minden kisdiák álma az h csapos lehessen valahol és meglep h ennyire szarul sül el. valószínüleg épp ezért gondolom én is így, h az a nagybetűs élet nem akkor lesz 100%ig teljes ott, ha ezt folytatod. sztem egészen jól is elsülhet az egészségügyi munka ott, sőt akár még sokkal lelkesebb is lehetsz majd tanulmányid folytatása iránt, ha ott pozítív visszajelzésre találsz, és sztem ha külföldön sikerül ilyen munkát találnod és meg is tudod oldani akkor magadra már mindenképp büszke lehetsz

/kontra 2009.10.13. 21:48:09

Áronkám mi van veled drága barátom? Nem látlak soha Skypeon, pedig a Jancival állítólag már beszéltél csomót. Le vagyok tiltva nálda, vagy mi van?!:)
Itthon dübörög az élet (de nem a nagybetűs). Hiányoznak a barátaim, akik elhúztak szerencsét próbálni Európa valamelyik szegletébe, de legfképpen te hiányzol. Szóval lassan számítok már egy kiadós dumálásra!
D
süti beállítások módosítása